DAISYPATH VACATION


Feb 15, 2015

PRAKTIKAL SEM 8.


Mencari pengalaman di tempat orang.
Di Shah Alam, bandar besar.
Tercapai impian untuk mengembara serata Malaysia. 
Tinggal Sabah Sarawak belum. Haha.

Fuhh~
Kerja di pejabat.
Kelihatan nya keren.

Tapi nyata, aku mula sedar ini bukan kecenderunganku.
Tapi tetap aku mencuba sehabis baik.
Sehabis cantik kerja aku. 
Maklumlaa, praktikall kottt.

Sesekali, saat perasaan menyesal tu hadir, aku tepiss dengan dulang.
Haish~
Mengingatkan diri, kenapa harus menyesal.

Dalam dunia ini, Allah sudah aturkan paling baik,
Setiap langkah itu tidak pernah sia-sia.
Ada cerita.
Ada hadiah istimewa di sebaliknya.
Pokoknya,, harus SABAR saja.

Yaa.. 
Sifat SABAR itu yang aku kurang punya.
Aduhh~ 
Mohon benar mendapatkan sabar yang hakiki, yakni tidak pernah menyuarakan sebarang kesusahan di balik penantian yang begitu lama.

Padahal, aku percaya dan yakin.. akan hadir hadiah yang BESARRR sekali. 
ISTIMEWA lagi buat insan sabar.

Terutama sekali sekarang, perasaan cinta yang sering menyakiti.
Aku boleh dapatkan cinta itu, kalau aku punya lebih sabar. 

Namun kerana, terlalu menginginkan dia, aku kecewa sendiri. :')
Sering kali, bermonolog sendiri,
 "How's life played on me..
He came,promised for kinda of sweet things, make me love him.. then he left.. without any explaination..."

Bodoh ke aku percaya?
But, it is the second strongest feelings pernah aku punya.

Lepas ni, aku tak berhasrat untuk jatuh cinta lagi. 
Melalut ke mana.. 
Nak cerita pasal praktikal.. tetiba terOVER pasal perasaan.
Mungkin kerana terlalu hook on practical, aku memilih dia untuk berada dalam fikiran ku.
Adess~

Tak pandai nak bercinta. 
Bila terjatuh cinta,tak pandai nak conduct perasaan. 
Akhirnya, kecewa sendiri.

Aku rasa aku tak terfikir nak sambung master,
Tetiba tengah praktikal.. terfikir nak sambung.

Kat Utara plak tu? Tak pernah terlintas sebelum ni..

For sure because..

" Kau...yang berada jauh d utara,
Mengapa tiada khabar berita..

Kau..mengapa sunyi saja..
Pagi kau di mana..
Siang pun tak bersuara...

Oh bagai nak gila.. 
Ku menahan sengsara..
Beratnya di kala bercinta.."
 
Senyum by Mark Adam feat Qierra

Kita tak pernah pun bercinta sebenarnya, hanya hadir suka sama suka. 
Tapi kerna saya takut terkecewa, khilaf atur bicara,
Terus awak sepi, hilang tanpa sepatah kata.
Hancur rasa, 
Bagai kata-kata pernah ditutur tipu belaka,
Bagai melepas batuk di tangga,
Bagai kaca pecah hancur remuknya,
Andai kita bukan berdua,
Doa bahagia kamu sentiasa,
Bersama dia yang menjagamu sepertimana,
Kamu pernah inginkannya.

I love you MSMRS. 
So much i think. 
A deep strongest so far i'm being.

Praktikum saya boring disini,tapi bertambah sepi tanpa awak. (':

Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013