DAISYPATH VACATION


Mar 18, 2013

i am FRAGILE.


Lama tak berblog. I mean, lama saya tak spend guna diari online nie.
Entah, setiap kali saya rasa saya perlukan orang utk saya ceritakan. 
Saya tak jumpa orang yg tepat. 
Tak jumpa.
Allah Pasti Sebaik-baik Mengadu..:')

Malam nie, saya pergi mall kejap, transfer duit atas urusan bisnes. 
Saya hanya mengharapkan yang terbaik utk segala yang saya  usahakan, saya pertahankan.
Azan Isyak da bunyi, saya  plan nak solat Isyak kat masjid, telekung dah bawak.
Aish,tiba-tiba ATM BSN buat hal, Saya tak dapat ambik duit, jadi terpaksalah saya berlapar..buat sementara.

Solat Isyak bersama Imam sempat pada tahiyat akhir saja, erm..sikit je pahala lah saya  dapat.
Tapi sebenarnya, bukan itu saya nak ceritakan.
Saya terdengar dialek-dialek Indonesia disekeliling. Ramai sangat. Saya tertanya-tanya ada apa-apa programkah mereka seramai ini?

Saya pun meringankan mulut tanya salah seorang daripada mereka. 
Ternyata, mereka buat solat hajat untuk sahabat mereka yang sakit. 
Kalau tak silap saya, sakit Meningitis. Sebak juga, terharu melihat kekuatan ukhwah mereka. 
Mana taknya, baik yang free hair turut hadir solat hajat. Bagus kan?

InsyaAllah, apa yang baik, kita contohi.
Saya pun join solat sekali, apa salahnya turut mendoakan saudara seIslam, 
jangankan nak berperang jauh ke Afghanistan, saudara seIslam depan mata kita abaikan...

Sebenarnya, saya suka untuk berkenalan dengan bangsa-bangsa yang Allah ciptakan untuk kita berkenal-kenalan. Unik sangat! Jadi, saya akan pelik bila orang kata, dia tak minat nak ambik tau pasal orang lain, even kadang-kadang rumet sendiri. Kenapa ek? Sombong sgt?
 Hebat sangatkah kita ni sampai tak perlu nak tau pasal orang lain?

 Last-last, kita mtk tlg orang jgk kan. So, tak perlu nak bagi alasan yang kurang bernas lagi kurang cerdik. Kita bukan jaga tepi kain orang. Cuma ambil tahu tentang orang. 
Kadang-kadang, memikirkan keunikan, keajaiban, kecantikan, ketenangan di sebaliknya, rasa sebak, sedih, menyelubungi seluruh kamar hati. Allahuakbar! Besarnya hati ini, mampu merasa segala macam rasa.

Saya sempat merakam keindahan ukhwah mereka,,,

warna warni telekung mereka.comeii kan?

Ok. Itu satu bab. Dan, cuba teka siapa Imam. 
At first, I'm bit surprised. Suaranya bukan macam Indonesia. 
Lantas, ku jengukkan sikit kepala, ALLAHUAKBAR!
DIA...
Menjadi makmum, pasti tersentuh setiap doa dan zikir dialunkan. 
Allah, hati wanita ini nyata begitu lembut. Kenapa ya Allah?
Pandai Mr. S nie baca doa. 
Sungguh la kamu memang ada ciri-ciri suami mithali dan bakal imam yang baik.
Tiba-tiba, hati tersentuh. Sebak. Entah apa aku fikirkan.  
Sebak berada dalam jemaah, solat sunat hajat, berdoa.
Moga pengakhiran baik utk kita semua satu hari nanti.
Dan tiba-tiba juga,teringat dan terfikirkan ..
Mohon pmudahkan, apa yang saya rasa, agar Mr Marketing juga turut rasa.
Nak sangattt rasa dia sama dengan rasa saya..
~~ Bila,,,rasaku ini rasamuu~~ 
Lalalalalalala~~~ :)
Dan tika ini saya sedar, betapa FRAGILE nya saya, bila rasa sebak, sedih..seseorang yang saya adore, jadi Imam. Mulalah berangan nak kawinn laa, ape la.. ala,,normal lah.. jangan cakap korang tak k?
How lucky to have someone to be our life partner is someone who we adore most especially in our school time/ university maybe? Who knows? 
p/s: i'm totally lost tonite :'(
lost in Allah's love

Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013