DAISYPATH VACATION


Aug 22, 2009

RAMADHAN AL-MUBARAK MENJELMA LAGI..

Alhamdulillah..
Ramadhan muncul kembali...tak sngka...msih sempat aku merasai ramadhan kali nie..sayu terasa hati...ntah laa..memikirkan tentang ape...nk kte mcm sahabat nabi yang gembira menerima Ramadhan..aku sendri pom kompius... Yang jelas Ramadhan kali nie aku rase sgguh berbeza..meskipun, aku bersyukur kerana masih berpeluang merasai Ramadhan disamping keluarga tercinta....msih diberi Allah umur yang panjang utk nenikmati bulan penuhhh dgn keberkahan nie... Kdg2..itu yg membuatkan aku takut..yelahh...mnusia yg buat maksiat pom Allah masih bg peluang utk hdup...nikan mnusia tgh beribadah...betapa besar nye nikmatNya...tpi tu la yg kte xsdar...nikmat yg mengaburi mata. Tahun nie...first time..pose tnpa mmber2 kt asrama...suasana berpuase bersama...berbuke bsame..tdarus sme....sahur sme...mmg manis....!!! segalanya bagaikan baru semalam..masih ingat kta2 aida dalila...'hari ni kita last sahur sme2'....mse tu xtrse ag...tpi skrg...bru thu...dgn kwn2...yg phit tu terasa manis...ye r...5thunn....mcm adik-beradik...sooo close.....nge klurge sdiri pom xla se closeeee gtu... Satu perkara yg membuatkan aku sebak bila dtgnyer Ramadhan ialah ayah....betapa berat ku rasa menanggung perasaan ini...berpose...brbke....beraya...xpenah bersame...mybe snang org ckap...tpi utk merasai seme tu dgn seorg lelaki yg ttbe muncul dlm fmili mmg pahit...bagaikan dipaksa menelan hempedu..kutahan rasa hati..pedih hati..tpi adakh itu bermakna aku xredha dgn ktentuanNya?? Aku sering mengingatkn driku agr xtrbawa2 sgt perasaan sedih nie...sbb setiap perkara ade yg Tuhan nk tnjukkan kpda kita...tpi aku xleh nk lari drpd perasaan sebak itu..perasaaan terkilann seorg anak ble xpnah merasa hdup bklurga bsama ayh n mak kndungnye...tgok fmili org len kmpul sme2..mak,ayh..amik gmbr....jauh disudut hti aku kecewa n tertye pda dri sdiri....=) Tpi yg phit tu hnya sekadar luahan...klu dlm hdup aku ade 10 perkara..aku kn ltakkn dier perkara yg terakhir...hahaha....kesimpulannyer...seme org de msalah peribadi msing2...cma every1 got their on ways...n aku percaye....selagi kita mghadpi msalh tu dgn skap terbuka..redha...sabar..hepi..xtension..Allah tu sntiase menyediakan jalan yg terbaik utk hambaNya yg tabah mengadapi ujianNya..kan3? so yakinlah dgnNya... Yakin pada Allah bukan mengharap terkabulnya segala harapan.yakin pda Allah bukanlah keindahan nikmat,yakin pda Allah ialah meletakkan keredhaan pda ketentuanNya..rsa bahagia dgn ujian walaupun perit..disitu air mata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka..indahnya tarbiyah Allah,tersirat rahmat dan hikmah,,diuji kita sgi tnda sayangNya..

Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013