DAISYPATH VACATION


Jul 2, 2011

Hadis Pilihan Hari Ini

sempurna bkan milikku..ttpi menjadi sempurna matlamatku
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas utk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan.." -Imam Hasan Al-Basri- Salah stu pesanan Sheikh Ahmad Yaaseen : " Wahai puteriku, aku mahu kalian berjanji kpd Allah, akan mengenakan hijab secara betul dan jujur, serta mengambil peduli tentang agama dan Nabi kalian yg mulia. Haram bagi kalian melakukan sesuatu yang boleh menarik perhatian pemuda supaya mendekati kalian. " p/S: hadis ini padat dgn pengisian buat hati Saya yg kian lara ;) Agak goyah tgok org2 sekeliling berfesyen..dan mcm2 lg godaan. Tambah2 lagi, bila some1 cakap.. "Irah,,xboleh la pakai juruh sgt..cuba ikt trend la.." Aiyaa...istighfar kuat Saya. Bukanlah sempurna sgt Saya nie..tpi bila some1 ckp gtu..ase mcm bsalah sebab xcukup kuat menepis kata2 nye..dan terlintas kejap lam ati..perlu ke aku berfesyen mcm sekarang nie?? :) Ok..insyaAllah..moge Allah tetapkan pendirian ku dan perbaiki akhlak ku sebagaimana eloknya kejadianku..amin~~

Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013