DAISYPATH VACATION


Jun 15, 2013

15 Jun Evening Story


Hari ini baru 15 Jun. Masih awal lagi.
Still kena stay till 27 Jun.. Attierah kene bertahan..
Sebenarnya tak da masalah,, sebab saya seorang yang memang biasa lepak kat rumah je..
Pasal mengadap buku lak takde hal, selagi mana nama pelajar,,
tugas kita tak lain tak bukan adalah belajar.

Bila dah bekerja, lain pulak cerita dia.
Tapi sebenarnya, sampai mati pun, kita masih dalam proses belajar..
Sebagaimana sabda Nabi SAW " tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad "
Jadi, saya hairan kalau baca komen-komen FB cakap dah bosan mengadap buku dan berbagai-bagai la kerenah manusia ni.

Ermm... fikir dulu sebelum komen-komen gitu, ia mencerminkan macam mana sikap anda terhadap pelajaran sebenarnya,, jadi cuba tukar.. daripada "bosan gila aku mengadap buku ni hari-hari " kepada " oh buku mikroku sayang, dekatilah aku sebagaimana aku cuba mendekatimu.."
Lain kan bunyinya tu..hehehe...barulah mudah ilmu yang susah tu masuk dalam hati.. 

InsyaAllah...kan?

Perkara kedua biasa pelajar-pelajar duk alami.. CINTA :)
Senangnya eja CINTA. Kan?
Tapi tak sesenang mengungkapnya...
Saya mentah sebenarnya menilai cinta.. betul..
Tapi pengalaman mengajar saya perlahan-lahan..

Pengalaman saya, pengalaman rakan-rakan, dan orang lain.
Saya pernah rasakan CINTA, satu ketika dahulu, 
bila mana saya suka dia, dia pun suka saya juga.

Tapi CINTA ke? cinta MONYET ..sebab mcam mainan je..
Malu-malu tu memang ade..
Tak pernah dating, apatah lagi kuar bersama, call-call pun rasanya tak,,tah? 
Tak pernah kot,, msej-msej je..
Tu pun jumpa kat sekolah ,, segan-segan..

Mungkin sebab saya segan sangat, dia pun beralih dengan kawan saya.
Sedih? Tak yah cakap,, tak yah cerita..
Tapi apakan daya, saya sedar,, FOKUS apa yang utama,,
memang la dia HENSEM, opss.. sebab rupa ek?
Takk jugak, cuma senang dengan perwatakannya yang bersahaja.

Masuk form 6 , hati tidak terbuka pada mana-mana lelaki..
Meski ada yang cuba mengetukk?
Pergh,,perasan..:p
Alaa,, dahh,,susah la nak cerita kalau tak da elemen perasan .. haha..
Ada la juga dari takda kan? Ok. Habis form 6.

Dilamar seseorang..opss? Katanya sanggup tunggu saya habis belajar.
Astaghfirullahalazim,, silap saya ..tak fikir panjang..buat orang salah faham terlalu lama.
Then, bila saya buat keputusan balik, saya mengecewakan dia, 
tapi bak kata Ustazah Fatimah Syarha ... 
just say "no" if u feel he is not right for you. :)

Maaf awak, bukan awak tak baik, tapi saya bukan terbaik. 
Saya doakan seseorang yg lebih baik dan menghargai awak. InsyaAllah..  :)

Masuk UUM, tekad satu je,, saya nak belajar Muamalat betul-betul!!
I love this Islamic area specification..damn much!!
Saya mudah suka, berkawan.. 

Seseorang yang saya hanya mampu lihat dari jauh sebelum ni, 
tiba-tiba ditakdirkan menjadi kawan saya..

Apekah?? Amazing, bukan senang saya dapat peluang macam ni.
Jadi, saya buat macam biasa, layan macam layan orang lain.

Senyum, gelak, seloroh sikit-sikit..
Ternyata,,mudah saja nak menyenangi si Dia..sederhana orangnya..

Simple..pemalu,, rajin...
Saya plak banyak cakap daripada dia..
Tapi kadang-kadang boleh tahan jugak dia..:)
Erm..comel juga sebenarnya..ok, sabar lagii..

Next sem, tengok dari jauh je la..
Next next sem pun same..
Next next next sem pun same..

Saya tak lost, entah kenapa, rasa tu masih ada..
InsyaAllah, kalau benar, moga si Dia adalah jodoh mendampingi masa susah dan senang saya.
Sebab, si Dia tak melalaikan saya dengan call-call, mesej-mesej tak membawa kepentingan..

Dia hadir secara senyap..tapi penuh makna..

Dia kelihatan sangat innocent,,kenapa ya?
Bukan memuji, tetapi ke"innocent"an dia, membuatkan saya rasa macam saya plak "guilty"..
Hahaha!!

Mungkin saya bukan Khadijah yang dapat meraih cinta mulia Junjungan Muhammad SAW,
Seindah Balqis memukau hati Sulaiman a.s
Tapi mungkin saya boleh jadi Zulaikha,, mencari kesempurnaan utk berdamping dgn Yusuf a.s :')
Jadi, saya berpegang pada satu kata-kata ni..
" Tidak penting mengatakan cinta, tidak sepenting buktinya cinta,
Bukti sebenar cinta itu apabila kita menghargai orang yang kita cintai dengna perbuatan, 
agar ia rasa terselamat dan terhormat..
Tapi bagaimana?
Ia bagaikan di saat kita ingin melepaskan seseorang, ingatlah saat kita ingin mendapatkannya dahulu,
di saat kita tidak merindukan dia, ingatlah saat pertama kali kita melafazkan cinta padanya, 
di saat kita mulai bosan dengannya, ingatlah saat-saat indah kita bersamanya.."
Saya suka kata-kata Ustaz Attar ni.. unik, mendalam maksudnya. 
Dan mungkin, memendam rasa saya pada dia itu lebih baik.. :)
 Hatinya milik Dia, pohonlah pada Dia Yang Maha Kuasa.. 

Insya Allah lah kan? 
Doakan saya..amin :D

Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013