DAISYPATH VACATION


Jun 16, 2013

Kak Irah Misss Ayahh Sangatt :)


SAYA SAYANG AYAH SAYA!

Bukan semata kerna hari Bapa,kerna hari-hari saya doakan ayah dan ibu saya! :D

I wonder how my life actually is if I get  the chance to live as a complete perfect family like others.
Ayah,,,:')

Saya tak punya keluarga yang sempurna,
Bukan membuka pekung di dada,
Sekadar berkongsi apa yang nyata,
Ayah saya jauh di mata..

Bukan sempurna, bukan satu kecacatan sebenarnya,
Tapi ujian buat hambaNya,
Ayah dan ibu bercerai selamanya,
Namun, istimewanya kasihnya,
Tiada kurang kasih di dada..

Mak saya tegas orangnya,
Namun, aneh sungguh kasihnya,
Tiada ayah, ditanggung semua,
Tersentuh rasa jiwaku hamba.

Aku hanya memanggilmu ayah
Di saat ku kehilangan arah
Aku hanya mengingatmu ayah
Jika aku tlah jauh darimu.. 

I miss u Ayah...........♥♥♥

Namun,,

Tiada apa dapat membalas jasa Mak membesarkan Irah, Isha dan Dini..
Tiada apa..meski setinggi mana pangkat Irah di dunia,,
sebanyak mana duit Irah tabur sekelilingnya,,
sekuat mana Irah berusaha penuhi semua...
tidak terbalas jasa-jasa Mak untuk Irah..

Ayah, lain wataknya..
Rendah jiwanya,,
Belas kasih orangnya..
Pantang tengok orang susah, sikit pasti dihulurkannya,
Meski, tiada sikit luak padanya..
Ni lah antaranya,
Mak kurang gemar sikap pemurahnya,
Sampaikan kadangkala terlupa utk isterinya.

Tapi, apakan daya, Tuhan Jua Maha Kuasa,
Bercerai baik untuk kebaikan semua,
Alhamdulillah, masih kuat kasih bersama puterinya,
Cintakan Dia pasti kekuatan utama :D

Adakala, orang-orang pasti hairan melihat kasih yang terjalin bagaikan sempurna ikatannya.. bagaikan bahagia sebuah keluarga..mungkin jua, ayah selalu pesan, " balaslah jasa mak dulu,, ayah ni takpe..tak didahulukan,,mak lah banyak berkorban untuk Irah dan adik-adik semua.."

Ya Allah, hati wanita mana tidak tersentuhh...:')
Air mata mengalir deras,, hanya Allah Maha Tahu betapa ksihnya saya pada Ayahanda saya.
Saya tahu perit sungguh perjalanan hidupnya,
Pernah menemani dikala sukarnya dia, 
Bertarung nyawa,
Antara hidup dan matinya,
Sungguh sebak rasa dada,
Mengingatkan apa terjadi sebelumnya, 
Namun, rencana Dia siapalah berkuasa,
Drpd Dia kita datang, kepada Dia kita kembali,, itulah semestinya.. :'(

Saya jua tahu persis ayah.
Sederhana orangnya.
Halus jiwanya.
Tak ingin anak-anak derhaka pada ibunya.
Kerna dia tahu, apa yg dia terdaya.

Irah sangatt Ayahh,, Isha sayang Ayah.. Dini sayang ayah..

"Ya Allah, Kau panjangkan umur kedua orang tuaku agar aku dapat menjadi anak yang solehah dunia akhirat kepada kedua-duanya, membawa mereka kepada syurga akhirnya.. andai di dunia, kami tidak ditakdirkan menjadi keluarga bahagia,, Kau berikanlah kekuatan untuk kami bersama di akhirat sana. di syurgaMu Ya Allah..amin,,amin..amin robbalalaminn.."


Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013