DAISYPATH VACATION


Feb 21, 2013

Feeling of blissful


Hari ini hari add drop yg bukan terakhir, tapi kemuncak. Hee~
I miss my home so much, there is so much things I wanna spend for.
With two little kids, Nusrah and Nasrul.
So do pleasing my beloved mom, helping much in her chores.
Alhamdulillah, I'm improving myself to be a better Kakak~

I love my imperfect family. 
So much! 
Aku mungkin tiada ayah di sisi tapi bagi aku, aku harus bersyukur atas semua kekurangan Allah hadirkan aku beberapa insan yang cukup melengkapi kekurangan ibuku, kekurangan dalam keluargaku.

Bukankah kekurangan itu Allah mendidik aku menjadi insanNya yang bakal hebat?
Insya-Allah. Sepanjang seminggu ini juga, aku banyak belajar dan cuba mengerti beberapa perkara.
Aku cuba menyesuaikan dengan beberapa perkara baru. Aku boleh!
And i need to be an advanced adapter. 
( ayat english tah pape. sokey. as long as it is understandable. wakaka)

Aku percaya dulu, aku mungkin seorang yang gagal memahami diri aku, keluarga aku, kehidupan aku suatu ketika dahulu, namun kini, aku akan pastikan aku bukan orang yang gagal selama-lamanya melihat masa depan aku.

Aku mahu terbaik untuk adik-adik, mak, ayah, wan, CikDah dan semua orang yang aku sayang.
Aku percaya dan yakin Allah sengaja memberi peluang untuk aku belajar dari setiap kesalahan dalam setiap pilihan dalam diri aku. Sekarang, sedikit sebanyak aku yakin Allah membantu aku menjadi lebih baik.

Sekurang-kurangnya, aku senang bangun pagii..dan lepas tu kalau tido, senang terjaga. Alhamdulillah.
Dah lama aku kagum dengan Wan, Mak dan orang-orang lain yang boleh tido sekejap je..bangun boleh awal-awal. Aku percaya hati dan minda boleh dididik kalau kita mahu, dan ada kesungguhan. 
Masalah dah terlambat itu bukan satu isu. Sikit atau banyak sekurang-kurangnya kita cuba. Aku?
 At least, I know to upgrade my potential right? Hee~

Sem ni aku sengaja susun kelas sampai petang, at least tak terbiasa tido kalau penat sangat..

Arghh..alasan! Kalau tak nak tido boleh je nak jalan-jalan petang tu.

Erm..bukan alasan..tapi tak pe la,,aku cuba dengan usaha yang lain..tak salah kan? Hehehe~

Sebenarnya, bukan membangga diri macam bagus je..memang jauhh sangat nak jadi bagus..cuma maluu dengan kelemahan diri dan KERANA RASA MALUitu aku cerminkan dengan aku berusaha untuk lebih baik. Positive words trigger our mind greatest what?? 

Bagus, sempurna, baik itu subjektif. Aku bukan jenis golongan itu. 
Aku hanya manusia biasa, penuh dosa, seringkali leka, lalai tapi aku juga berhak menjadi lebih baik. 
Kerna itu lah hidup ini akan rasa lbih diberkati. :)

Moga Allah tuntuni aku kali ni, sem ni, hayat ini untuk lebih BAIK..
Tiada apa yang lebih menguatkan dan menemani aku, hanya dengan barakah dan rahmatMu.
Aku bukan rajin,bukan juga baik..aku hanya bertanggungjwab untuk menjadi seorang anak,kakak, hamba Allah yang ingin menyempurnakan tugasnya di muka bumi ini. Insya-Allah. Apa aku pun lakukan, hanya pergorbanan mak lah menguatkan aku. Allahurabbi, moga dipermudahkan segalanya.. amin.. :')


p/s: INSAN YANG KERDIL LAGI HINA. :'))




Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013