DAISYPATH VACATION


Feb 18, 2013

Hari pertama SEM4


Alhamdulillah..dah sem4, aku selamat sampai pagi. Jadi, terus solat Subuh kat surau. Erm..sem ni roomate baru, dah tak sekali dengan Wana. Allah tu selalu aturkan sesuatu untuk aku tiap-tiap sem...mungkin ada hikmahnya. Percaturan aku, aku kekal dengan Wana sampai lah dia semester last, maklumla,,Wana 3tahun je. Tapi apakan daya, Allah lah sebaik-baik perancang. :)

Semester ni jugak, most of classes aku sorang-sorang. Bukan dengan Ada atau Muni. Haila~
Attierah, kata nak berdikari? Kata nak belajar bergaul dengan semua orang? Kata nak keluar dari zon selesa?

Yee~ jadikan ia bukan isu k. Ok je, tapi tak dinafikan aku mungkin jauh la dengan kawan-kawan, dulu makan sekali, solat sekali,, so,,dah tak same kelas, lain cerita lah pulak kan?
Muni dan Ada masih satu kelas,,kebanyakan kelas mereka tak clash, takpe la still :)
Ok. first day aku, Mikro. Masuk kelas sorang-sorang, 
Boleh plak sesat, konon senior, bajet arif, dkg 1/4 pun boleh tertukar...okfine~

Apepun, aku harap aku boleh bagi all out sem ni,,,pleaseee Attierah be strong!!
Hopefully, Allah bantu aku kali nih, aku bukan keseorangan, aku ada Dia, yang selalu ada untuk aku.
Selagi aku ingat matlamat aku, aku pasti kuat..!!
PASTI!!

Lepas Mikro, aku pergi library, sebab malas nak balik bilik,,kelas Statistik Gunaan lak pastu. 
Ingat nak gi baca suratkhabar kat sana. Hehe.. tapi guess what???
Aku bertemu dengan Mr. Marketing. Allahurabbi~

Hanya Allah yang tahu. Mungkin orang kata debaran pada saat itu adalah debaran cinta. 
Tapi aku tak ambik port sangat, bukan masalah debaran cinta ke debaran ape kee..
Tapi melihat dia, aku rasa sejuk, tenang, seakan sesuatu mendamaikan pandanganku.
Perasaan pada dia sukar nak aku tafsirkan. Mungkin indah, mungkin juga pahit.

Aku hanya manusia biasa, bagiku, perasaan ini cukup memeritkan, hanya aku tahu sejauh mana aku suka dia. Aku ingin kenal dia. Tapi mungkin peluang tu ada, cuma mungkin juga tak menghala ke mana-mana.
Bagi aku, mengenali lelaki bukan untuk suka-suka, aku lebih memilih untuk seseorang yang mendekati aku sebagai seseorang istimewa pada dia. Aku bukan remaja 13 tahun yang didekati sekadar berkenalan, berkawan rapat, mungkin orang lain boleh, tapi aku tidak selesa cara sebegitu. 

Bak kata Ainan Tasneem dalam lagu 150juta yang mana merupakan lagu asal Fynn Jamal:

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Tak sepatutnya kot aku suka dia, dia bukan tau pun, dia pun belum tentu suka. Tapi ni lah kebodohan bila dah menyukai seseorang, kita sanggup tersakiti, janji bahagia hanya dengan menyukai dia.
Sedar tapi tetap juga suka. Cerdik ke gitu? Hahaha. 
Takpe lah, suka suka jugak, tapi aku masih ingat matlamat aku berada kat UUM. 
Memang lah bukan datang nak carik jodoh, tapi tu lah fitrah namanya. Manusia tak leh lari dari fitrah...
Ingin menyukai, dan disukai, mencintai dan dicintai, menyayangi dan disayangi...


p/s: to be continuee~


Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013