DAISYPATH VACATION


Feb 2, 2013

Insiden Jatuh Bilik Air Ternyata Penangan Bisa


Alhamdulillah. Hari Jumaat, hari yang cukup baik untuk aku lebih sedar tentang nak jaga kesihatan. 
Hee..do u know why? Pagi ni selepas solat Subuh. Allahuakbar, sakit sangat belakang aku..kot-kot la tersalah tidur, so, I choose to put some Jerslin oil on my back. 

haa..ni la Jerslin oil..1001 kelebihan~~




Aku memang suke Jerslin oil sebab selain wangi,,dia efektif..
Time sengugut,,memang selesa laa..
Tapi..mahal sikit,,tapi berbaloii..

Erm,,,tapi still belakang aku sakit..
Aku pun teringat,,ni mungkin effect jatuh bilik mandi aritu..
Sebab.. kaki aku dua-dua bengkak dah,,biruu dahh..

 So, kemungkinan, my backache because of incident in the toilet.
Ok, kemungkinan itu ada. :)
Pastu, aku gtaw wan, aku sakit belakang, time wan pegang, memang sakit gile..
Wan ada cerita lah, kawan dia jatuh dalam bilik air, then pastu, tak boleh jalan, long-time effect.

Ok,then, I start to think and realise something.
Aku, kalau jatuh ke, kaki terpeliot ke, luka berdarah ke, aku macam tak ambik berat sangat.
I just take it easy, of course I treat them but it is not as it used to be.
Erm. Ok, fine, then I decided to massage my back. Fullstop.

MASSAGE EXPERIENCE? :)

Ouch! Really really hurts me a lot. !!
Tapi percayalah, memang lega. Aku terkesan dengan kepakaran MakCik yang urut aku.
Yelah, bagi orang yang zero-knowledge tentang urat sendi ni memang ar..
Die pegang bahagian pinggang aku atas sampai bawah, pastu, dia boleh detect which is swollen part.

Urut punya urut. Aku tergelak sorang, malu jugak.
Sambil-sambil berbual dengan MakCik tu, tapi hakikatnya aku menahan sakit. Sakit teramat~
Amat? Maybe it is considerably painful. :) Hehehe

Belakang, sampai depan. Dan sampai last part, die bertanya:

"adik, sakit perut tak?"

"sakit perut? sakit yang macam mana tu? susah nak membuang ke?" aku tergelak.

" eh,tak,, perut tu macam sakit dari dalam . Sebab urat ni, bile dah bengkak, dia akan naik ke perut, lepas tu, aku mula turun kat belakang, kaki dan seterusnya.."

"ow..rasanya..ada sekali dua.. sakit menyucuk-nyucuk..."

"erm..nak kena urut juga nie perut.. takut susah nak dapat anak.."

Aku tergelak. Apa? Sampai macam tu sekali.. dasyat oo..~~


" Makcik, kenapa sampai tak leh dapat anak lak?"


" Yelah, urat dalam perut dah bengkak, tak boleh nak mengandung laa.. darah tak boleh berjalan secara normal..." 


Bla.bla.bla.bla..MakCik tu terang panjang lebar. Ow,,i see~~ :D

Attierah, Attierah,,ni lah, akibatnya jatuh dalam bilik air, tapi berlagak normal. 
Serius jugak aih..dah la dua kali dah kot. kat bilik air kat U sekali..
Aku ditegur MakCik tu..

" Kenapa adik tak nak mengurut? Sakit ei? Mana sakit, biasa laa..."

Aku tergelakk.. "Dulu, saya pernah jatuh motor, dia urut, sakit gilaa kot...tu la,,jadii takut nak berurut...hehehe.."


"Oh,, jatuh motor lain,,jatuh bilik air lain,,nak baik,sakit sikit biasa la.."


Yep. Betol kata MakCik tu, kata orang-orang tua, banyak betulnya. Hahaha~
Anak muda je susah nak akui, hehehe~
Pastu, aku rasa, lega sangat, sekurang-kurangnya Allah gerakkan hati untuk aku pergi mengurut, tak sangka kesian badan aku selama nie, MakCik tu kate, banyak bengkak, tapi alhamdulillah,, baik lah tu.. :)

Kesian badan, tak sangka dalam 2 minggu nie, menderita dia. 
Ni lah dikatakan long time effect..
Maafkan aku mengabaikan sayang..ceewah~~ hahaha
Ok.sekian, memberi pengajaran ^_^




p/s: Sayangi diri anda, dan badan anda. Hargai pemberian Allah bagi satu-satunya. Jagalah kesihatan anda, ia sebahagian daripada iman.



Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013