DAISYPATH VACATION


Jan 30, 2013

Jujurkah saya?


Erm. I like to write something that can trigger my sense. Oh yeah? Haha~
Jujur, aku suka muhasabah. Tapi jujur juga, aku tak dapat nak jujur dengan diri sendiri.
Aku selalu bermonolog sendirian. Sampai kadang-kadang aku cakap dengan diri sendiri.
Sampai satu masa, aku sendiri tak perasan, aku cakap sorang-sorang.
Kalau takde orang, ok ar. tapi kalau ada...

" awak, boleh jawab soalan statistik tadi?"

" erm. yelah,, susah sikit no 6 tu ek, past year lagi senang.."

" a'ah, ye kan.. saya buat past year pun tension gile nak jawab, awk, tadi awk cakap dengan sape? dengan kertas ek? "

oh my oh my~~

" haa.. awk dengar ka? haha, sori, a'ah, tak terperasan lak ada org perasan sy masa exam tdi.."

Lantas, lelaki India itu tersenyum manis, kelakar agaknya. Malunya aku.
Dia perasan aku tercakap sorang-sorang.

Aku sedar satu hal. Aku tak boleh JUJUR SEJUJURNYA dengan orang.
Aku bukan seorang SUKA CAKAP BOHONG,, cuma kadang-kadang aku tak dapat berlaku JUJUR.
Buktinya? Dengan diri sendiri pun tak boleh jujur, sahkan dengan orang lain.

Tapi saya je yang pasti setakat nie, jujur aku memang suka dia :)
Peace!
Tak kira apa aku buat selama ni, secara tak langsung, memang untuk attract perhatian dari dia. Hee~
Gatal ke? Erm, takde la,, sebab cara aku attract secara halus, berilmiah, so, ok pe?
Takde aih istilah PERIGI carik TIMBA.. aku cuma niat berkawan, mengenali hati budi, yang lain itu perancangan Allah. 
Apa pun, aku sentiasa doakan pengakhiran yang baik. Dan aku boleh BERLAKU JUJUR pada diri sendiri. BOLEH!! :))


p/s: Sem tak lama dah nak buka. Harap results cemerlang Gemilang lah. Apapun, aku dah set beberapa target dlm kepala. InsyaAllah, pantas tuntas!! 

Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

2 comments:

N'aisha.W™ said...

Ahahaha nice blog dear hareittanaz... :)
walau sape pon dia,, dia mmg bertuah...
:) Lalalalla

Unknown said...

eii~ malu aih ecot kte gitu. sindrom 21, biase la..hik3.. just for fun, nothing much..hikhik..:)

Hakmilik HareittaNaz@2013