DAISYPATH VACATION


Jan 24, 2013

DEaktif FB? PELIKS ka?


Hailaa~ Looks like my plan will be broken down. Phew~
Orite. no sigh please!
Let's try another way~

Ok. now, get to arrange one by one!! 
Don't be hesitate Attierah! InsyaAllah, kalau rezeki, mesti jadik.

Erm. tiba-tiba rindu lak Facebook lama~
Ok.fine, jangan di sebut..
Kadang-kadang kita tak perlu sebab yang kukuh atau kuat untuk buat sesuatu tu, 
cuma bila kita rasa kita perlu buat just buat.

Kawan-kawan cakap aku PELIK~
Sebab pe, tiba-tiba deaktif Facebook. 
Tapi luckily, I don't have any special companian, so takde la alasan yang aku ade masalah dengan BoyFRIEND ke pe ke. BoyFriend la sangat kan~~ Aigoo :p

Bagi aku, FACEBOOK ni perlu, untuk berhubung dengan kawan-kawan lama,
tapi disebabkan beberapa kenalan yang kita sendiri tak berapa kenal, tapi terAPPROVE, 
takkan nak REMOVE, kejam kaa? Hahaha~
So, aku terfikir kan, kadang-kala, I do need a privacy concern. 
Ada sesetengah perkara aku tak suka nak kongsi dengan orang tertentu, 
bukan apa, orang-orang ni suka- suka je assume apa-apa diorang nak. 
Bagi aku, aku bukan la nak tunjuk aku ni BAIK sangat, cuma, ada masa, ada ketika,
 ada situasi, kita nak kawan-kawan kita je tahu kan?

Facebook salah satu sosial media, bawa kebaikan aku akui. Tapi, sebab Facebook juga, 
suami isteri bercerai, pasangan couple clash ( sape suh couple? ~~ ), kawan makan kawan, dan macam-macam la. So, aku cuba tahan hobi yang suka bersosial dengan laman sosial ni. 
Haha, bukan apa, bila aku duk tengok gambar-gambar yang tak patut tengok, eh,, bukan gambar ngarut ek. Contoh la kan, gambar kawan-kawan aku ke yang couple sweet-sweet, status yang mengada-ngada, putus cinta macam dah hilang suami/isteri.. bukan JELES, bukan.. aku jadi, timbul rasa MELUAT, NAK MENGUMPAT, NAK MENGATA. Manusia kan? Aku manusia biasa, rasa fitnah dalam hati pasti rasa, last-last jadik dosa. Dosa-dosa kecik, pastu timbul la titik-titik hitam dalam hati. Banyakk tuh!

Aku bukan insan sempurna, memang penuh dengan dosa, dan kalau boleh tak nak menambahkan dosa dengan melihat komen-komen, status-status macam ni, baik cuma cari alternatif lain untuk elakkan.
Jaga hati, supaya terpelihara dari rasa sakit hatii, dengki, iri hati, dengan orang lain. 
Padahal, kadang-kadang, we don't even know that particular person. 
How rumors easily spread through FB right?

So, better we befriend with someone that we're really close to. Apepun, hubungan dengan kawan-kawan, saudara-mara tetap kena jaga, jangankan sampai nak elakkan musuh, sahabat dilupakan kan?

Hee~ So, aku rasa bukan senang nak jadi terBAIK apatah lagi SEMPURNA.

Person who claims that he/she is good person, actually isn't good enough..
So, we're never be the bestt, but we still can strive to be the best.
Remember, Allah rewards for our effort, His slave that keep working for the best, clearly, not our results. :)

Kawan-kawan yang memahami, 
dia pasti faham aku, dan terima kasih untuk itu.
Apapun, aku bersyukur kerna dikurniakan orang-orang yang bermacam jenis, ragam, perangai. 
Aku sentiasa percaya dan yakin variasi merekalah mengajar aku menjadi seorang yang kuat hatinya. Sesungguhnya, kesusahan dan kepayahan juga guru paling berkesan!
Tapi ramai juga kecundang apabila diuji bila diberi kesenangan, apapun, 
kedua-duanya GURU terHEBAT! :)


p/s: Let's make my holiday colourful! Yeah :D

Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013