DAISYPATH VACATION


Jan 18, 2013

FENOMENA 'LISTEN! LISTEN! LISTEN' part 2


Assalamualaikum.. ok. aku rasa aku nak sambung  ketidakpuasan hati aku tentang beberapa perkara:

1. Time Bawani cakap, ramai student tepuk tangan. Aku assume everyone do like her opinions so much. However, somehow, aku still tak puas hati dengan nada dia yang lantang. Tapi aku sokong tang mana pi duit tuk pendidikan kitorang. 

*At least, jangan sangat kelihatan sangat kita pembangkang even we did. Rata- rata pelajar dah kenal dia. Time kempen pilihanraya MPPUUM aritu, ade kot yang bokiot dia. Adi, kelantangan suara dia tu buat orang mudah cop. 

2. Aku setuju part yang Syarifah kata Bawani less of respect je. Yang lain memang jelas dia cuba MENGELAK menjawab soalan dengan ayat dia. 
" Do you think I need to answer her question with this attitude? "
of course, people tend to say "NO".  Korang kena tahu kenapa? 

Alasan-alasan ni memang kena lah dengan apa itu kita katakan 'physchological'.
It did considered relevant valid reason and the point to backup UUM's student.

> Kitorang berada dalam dewan dah hampir 6 jam lebih kot. memang penat dengar orang duk berpolitik segala bagai nie. Yelah, to be honest, hidden agenda pulak tuh. 

> Everyone seems more excited to has lucky draw for Galaxy Note. So, we must understand how does eagerness feel right? We will lose balance to entertain sorts of any dicsussion after all. That's quite too long debate we had before this. No longer space to digest all sorts of things.

3. Tidak puas hati dengan analogi-analogi yang langsung tidak relevan dengan masalah diketengahkan. At least, Madam Syarifah tak payah nak nampak sangat cuba mengelak dari jawab soalan dengan mengeluarkan analog-analogi yang tidak berasas. Jelas tidak menampakkan sebagai seorang yang dewasa. 

4. Satu lagi, aku rasa sakit hati dengan orang-orang yang hanya sekadar melihat video ini dan macam-macam duk kutuk student UUM. Ang pa semua tak tahu kan cerita dari A to Z. So, tak yah nak melebih la nak assume apa-apa. Antara respon menyakitkan mata aku.

nie je respons orang ramai hanya kerana ISU nie?
kalau mcam tu , senang je la nak ukur seseorang, sekali wat silapp..
semua kira salah lah yerkk??


Hello semua!
Tepuk bukan makna setuju bukan juga makna tidak bersetuju. 
Same goes with shake hands. It doesn't considered respected people just by shaking their hands.
 For example, is it a respect when Madam Syarifah shook hand  with Gulam who is non-muhrim with her? Second, is it considered a verbal respect when she shook hand with Bawani by all means , without realise that she had being rude in kind of words? People tend to feel excited with these two ladies. 
Clapping hands for Syarifah was considered as symbolized  that she had done a great actions  by showing  her weakness, her true colours obviously. That's it.

Nie antara para siswa/i menyokong Bawani. Teruskan. Aku mendoakan apa terbaik cuma kadang-kadang yang betul tetap betul, yang salah tetap salah. Teruskan memperjuangkan hak kita wahai siswa/i sekalian di jalan dan landasan betul. Insya- Allah, Allah kan bantu di perjalanan sekiranya kita mengikut syariatNya. Amin. :D





Presiden Kelab Muamalat 2012-2013

signature collection! :D




satu part paling TAK PUAH HATI! 
tengok ar YDP UUM buat pa time kita duk hangat berdiskusi. 


we have no reason why our YDP behave such this. sorry apart of him.. 

SEKIAN :)

p/s: Setiap orang ade respons sendiri regarding this issue. Mungkin aku lebih senang mengetengahkan satu perspektif yang berbeza dengan orang lain. Mungkin juga sebab aku berada di tempat kejadian. Mengamati setiap perkara berlaku. :) peace no war!



Blog ini CUTE sgt! Acu tra tekan LIKE :D

No comments:

Hakmilik HareittaNaz@2013